Stadslicht = dimlicht, APK afkeur?

  • Ron

    Wordt hier niet parkeerlicht en stadslicht door elkaar gegooid.???

  • vinanda

    nee. parkeerlicht bestaat niet

  • vinanda

    tenminste niet voor de apk

  • Berend

    Hoi iedereen,

    Bedankt voor jullie adviezen, in het bijzonder Leo. De Colt is gelukkig goedgekeurd, maar dat ging niet zonder stoot of slag. Het hele verhaal bespaar ik jullie, maar nadat de keurmeester uiteindelijk vier van zijn collega monteurs gesproken had, wilden ze me nog steeds niet geloven. Na een half uur hadden ze dan eindelijk het RDW aan de lijn die hem in drie tellen het verlossende antwoord gaf: GOEDKEUR.

    Yesss, ik blij en kan er weer een jaar tegenaan :-)

    Hartstikke bedankt iedereen!

  • Anno

    hoi,

    Wij hebben hetzelfde probleem, maar bij ons is de auto afgekeurd.

    Wat heb je precies gedaan om de auto door de keuring te drukken???

    Ik hoor het hopelijk van je…

    groeten Anno

  • Berend

    Zoals in mijn laatste reactie beschreven staat, moet je dus gewoon je auto laten keuren waarbij je zelf aanwezig bent. Vervolgens je niet laten afpoeieren met de afkeur op dit lampen probleem, maar gewoon blijven volhouden. Als het goed is gaan ze dan het RDW benaderen. Doen ze dit niet, dan adviseer ik je gewoon in bezwaar te gaan tegen het APK afkeurrapport. Nadeel is wel dat je auto een tijdje bij de garage moet blijven staan en je er niet meer in mag rijden totdat er een mannetje van het RDW langskomt die persoonlijk de auto gaat herkeuren op de afkeurpunten.

    In jouw situatie neem ik aan dat de auto al is gekeurd en je met het APK afkeurrapport naar huis bent gestuurd. Ik d8 dat je in uitzonderlijke gevallen binnen twee weken sinds de afkeur nog bezwaar kan aantekenen. Uiteraard hoop ik dat de afkeur alleen gebasseerd is op de verlichting! Anders opnieuw naar een andere of dezelfde garage gaan en nu gewoon volhouden.

    Het beste is natuurlijk het probleem met je verlichting oplossen. Maar soms lukt dat niet, zoals bij mij. De bedrading was bij mij gewoon deels gesmolten, waardoor de relaissocket van mijn voorverlichting niet meer werkte. Oplossing voor mij was niet meer op een normale manier mogelijk (jah ik ga niet de gehele zekeringkast en de kabeljungle vervangen). Heb gewoon een koperen draadje via de zekering van mijn achterlichten verbonden met één werkzame pool van de relaissocket. Hierdoor doet mijn stadslicht het niet meer apart, maar brand het altijd in combinatie met het dimlicht, ondanks dat de schakelaar op stadslicht staat ;-)

    Succes Anno!

  • Leo

    eh? wat ?ja?

    Vraag anders eerst even of ze hiervan op de hoogte zijn dat scheelt een hoop stress/gezeur en tijd!

    ps. Als klant mag je ook de RDW bellen hoor het tel nr. staat er wel ergens bij

    succes.

    gr.Leo