Stadslicht = dimlicht, APK afkeur?

  • Jaap

    Er staat volgens mij niet dat het stadslicht apart geschakeld moet zijn, alleen dat de desbetreffende verlichting moet worden ingeschakeld. dit gebeurd volgens mij ook wanneer de dimlichten ingeschakeld worden. Ik kan namelijk nergens vinden dat je de stadslichten apart moet kunnen inschakelen, alleen dat de desbetreffende verlichting ingeschakeld moet kunnen worden, en dat de schakelaar in die stand blijft staan.

  • Leo

    Desbetreffend zegt mij genoeg hoor.

    suc6 gr. Leo

  • Berend

    Jaap,

    Waar staat jouw garage, kom ik hem bij je laten keuren :-)

    Berend

  • Jaap

    Verschil zal er altijd blijven, ieder keurt naar eer en geweten.Wel bedankt voor de reactie's

  • Johan

    Hoe controleer je achterlichten?

    Allemaal tegelijk?

    Gr. J.

  • Jaap

    Meestal wel, dan kun je ook zien of er slechte massa aanwezig is.

  • Berend

    Uiteraard vindt ik ook dat de verlichting in mijn ook geval goedgekeurd moet worden :-)

    Wie gebruikt het stadslicht tegenwoordig nog? Ikke in iedergeval niet….het is licht of het is donker. Met stadslicht zie ik en zien mijn mede weggebruikers mij weinig tot niet en bezuinigen heeft bij mij weinig zin :-p

  • Berend

    De APK staat toch in het teken van veiligheid?

  • Jaap

    stadslicht is er m.i. voor dat je gezien wordt als je dimlicht het niet meer doet. dus het is wel belangrijk dat hij het doet, want je gebruikt hem pas als je dimlicht het niet meer doet.

  • vinanda

    stadslicht is nodig ,omdat er een situatie is waarbij je hem verplicht moet gebruiken,namelijk ,parkeren buiten de bebouwde kom.

    verder stond er in een vorige versie van de regelgeving ,dat een eventuele schakeling met dimlicht ,geen probleem is.ook al staat dat er nu niet meer letterlijk in heeft bij mij een steekproever er nooit een probleem van gemaakt.