Na APK keuring auto opgehaald meer schade na keuring dan ervoor

  • Tanny

    Hallo,

    We gingen na APK keuring m'n auto ophalen bij de garage ( Renault Clio 1993 )

    De auto heeft 2 weken op precies dezelfde plek buiten gestaan in de sneeuw ( we zijn er een paar keer langsgereden om te kijken hoever ze waren )

    Na 3 weken konden we de auto eindelijk ophalen.

    Toen we naar de auto liepen zagen we dat de deuren van de auto niet op slot waren ( lekker inbraak vriendelijk )

    We gingen naar de begraafplaats ( parkeerplaats) in de buurt om daar de auto de ‘'bekijken’'.

    We kwamen achter de volgende dingen:

    - Stuur stond scheef ( alsof er op ‘'geramd’' was )

    - Startmoter kapot ( hij starte bij de garage niet meteen toen we bij de begraafplaats wilden wegrijden starte de auto niet meer startmoter was halfjaar geleden vervangen )

    - Rechtervoordeur stond open ( de deur was zat op slot maar boven in het hoekje was de deur open je kon er met bijna je hele hand in terwijl de deur slot was we hebben nog gekeken maar er zat niks tussen de deur )

    Garage gebeld dat de auto niet starte en over de andere klachten.

    Wat was de conclusie: Niet hun schuld.

    Dat de auto bij hun ook een paar keer weigerde. En dat ik bofte dat ik de arbeidsuren die er bij kwamen om de auto in de garage te duwen niet hoefde te betalen ( lucky me )

    Garge zei ook dat ze niet in auto waren geweest en even later kreeg ik te horen dat mijn stuurhoes vervangen moest worden wat dus wel in de auto is bij mijn stuur die nu kapot is.

    Dus moet niet alleen de APK van 500 euro betalen wat al hoog genoeg is.

    Maar een ander stuur, startmoter, deur.

    Ik moet er dus zelf voor dokken.

    Nou is mijn vraag kunnen ze dat zomaar doen?

    Er is iets weg uit de auto.

    Weet niet of er is ingebroken maar daar lijkt het wel op.

    Bij wie ligt de schuld?

    Mvg. Tanny

  • Joop de vrolijkekeurder

    Beste Tanny,

    Je vraagt een mening.

    Wie de schuldige is, is een moeilijk verhaal. Wat wel duidelijk is, dat er geen of onduidelijke afspraken zijn gemaakt. Een auto brengen voor uitsluitend een APK en deze 3 weken laten staan is niet normaal. Om deze reden heeft de RDW een website, apk.nl, hier is n.l. ook een afspraken kaart te dwonloaden, maakt in het vervolg duidelijke afspraken, dat voorkomt een hoop narrigheid.

    Want heb jij of het garagebedrijf de Clio geparkeerd op de parkeerplaats, was de auto nu wel of niet afgesloten, garagebedrijf kan er ook niets aan doen dat er ingebroken wordt, enz.enz. Dus les, duidelijke afspraken maken.

    Groeten de Vrolijkekeurder en sterkte met de Clio.