Banden / Winterbanden

  • Johan

    Klant komt voor een APK en banden wissel naar winterbanden.

    Voertuig wordt gekeurd op winterbanden.

    Bij de “zomerbanden” hebben twee banden 2,0 mm profiel.

    Op het APK rapport staat nu vermeld een adviespunt ac1.

    Wel een veilig idee als hij weer naar zomerbanden wisselt.

    Is de vermelding juist? Voertuig is gekeurd op winterbanden.

    Gr. J.

  • Joop

    Vermeldingen op het bewijs van goedkeuring hebben betrekking op het voertuig zoals deze gekeurd is.

    Later aangebrachte wijzigingen hebben geen invloed meer op het keuringsbewijs.

    Groeten en denk aan het oliepeil.

  • Johan

    Joop;

    Jij schrijft, “Vermeldingen op het bewijs van goedkeuring hebben betrekking op het voertuig zoals deze gekeurd is.”

    Het voertuig is gekeurd op winterbanden, de vermelding ac1 heeft betrekking op de zomerbanden en deze liggen achterin, de winterbanden hebben een profieldiepte van 8,5 a 9 mm.

    Er is niets later aangebracht.

    Gr. J.

  • ger

    vermelding ac1 is onjuist ,je keurt de banden die op t voertuig gemonteerd zitten ,niet die los in de kofferbak liggen ,je mag ook geen reservewiel afkeuren .

  • Joop

    Banden die in kofferbak liggen, met of zonder lucht, met of zonder profiel, met of zonder velg enz, worden beschouwd als lading, hebben geen invloed op het keuringsbewijs.

    (Deze kunnen wel invloed hebben op de koplamp verstelling)

    Groeten Joop, de vrolijke keurder

  • leo?

    :)-D(td)B)->:D<

    Ik mag wel opmerken dat het niveau van de vragen wel erg aan het dalen is, maar ik zie wel dat dan wel op gereageerd wordt! haha

    succes met een echt probleem.

    grB)

  • Rob

    Hallo,ik heb een Jeep Grand Cherokee. 4x4 Die moet binnenkort op keuring.De banden zijn langzaam toe aan vervanging.Er liggen nu 4 seisoenen banden onder.Ik was van plan om all terrain banden er onder te leggen.Als ik dit doe voor de keuring ,is dat een probleem voor keuring ?Ik bedoel de auto kan harder dan wat op de band staat,maar we rijden nooit harden dan de toegestane snelheid.M vr gr Rob

  • leo

    mag geen punt zijn voor Apk

    groeten leo