aansprakelijkheid voor schade aan auto na APK

  • ML

    Ik heb mijn auto ingeleverd bij een autobedrijf bij mij in de buurt, voor APK keuring.

    Omdat het een wat oudere auto is, waren er wat dingen die volgens het bedrijf gedaan moesten worden, kosten rond de 700,-.

    Hiervoor heb ik toestemming gegeven.

    Daarnaast melden zij ook dat er tzt e.e.a. gebeuren moest, zo was o.a. de druklager te horen.

    Nu belden zij mij een dag later; ze hadden de dingen gedaan voor de APK en waren nog een testrit gaan doen. Tijdens die testrit is volgens hen mijn versnellingsbak ermee gestopt; ze konden niet meer schakelen.

    Kosten: 500,- er boven op! Ik heb benoemd dat ik niet wil dat ze dat nu voor mij gaan maken, dat ik er over na wil denken. Maar de auto kan nu niet rijden.

    Nu heb ik al eerder een dergelijke ervaring gehad; voor de APK niks aan de hand, tijdens de keuring bleek mn radiator verrot en moest vernieuwd worden. Dit heb ik toen laten doen, maar twijfelde er al wel over of het wel echt nodig was.

    Ik vraag me af of ik het bedrijf niet aansprakelijk is voor het feit dat ik een auto inlever die rijdt en er 1 terug krijg die het niet doet. Weet iemand hier inhoudelijk meer van af?

  • leo

    Als het bedrijf ergens bij is aangesloten (bovag.blabla) , kan je de vraag daar kwijt.

    (maar dit is zonde van je tijd!)

    Want als er al aangegeven is dat het (druklager) al hoorbaar was, dan denk ik dat ook daar mogelijk iets mis is gegaan.?

    Dit is op afstand niet te beoordelen.

    Verder kan je een apk bedrijf niet aanspraakelijk stellen voor mogelijk achterstallig onderhoud wat dan net naar voren komt bij een keuring.(er is vaker al wat langer iets aan de hand maar dat merk je dan zelf net niet)

    We zien het tegenwoordig helaas wel vaker dat de auto 1 keer per jaar in de garage komt,en dan alleen maar voor een APK…tje.

    gr. succes ,Leo

  • leon

    Als ze je auto in de prak rijden zou je wel wat kunnen,maar wat hier gebeurt is had ook jou kunnen gebeuren.

  • Leo

    Leon,ML,

    Je zou haast denken ?????opzet???het moet zo zijn???

    Maar gister na de proefrit (remtest apk) en tijdens een normale 4 gasmeting ineens een hoop rook en over en uit met mogelijk de koppaking.

    In dit geval stond de klant erbij en verklaarde wel de laatste tijd de temp. meter een paar keer in het rood geweest was……….!

    Zo zie je maar het overkomt ons allemaal wel eens.

    gr.:Leo (nogsteedswelmobiel):)-D