APK overschrijding

  • Huibert

    In hoevere ben je strafbaar als je je APK laat verlopen en toch doorrijdt. Is er wettelijk wat geregeld dat je een aantal maanden respijt hebt?.

    Bedankt, Huibert

  • KARINA SMITS

    DAT WAS PRECIES OOK MIJN VRAAG, MAAR HELAAS NOG GEEN ANTWOORD EROP

    Huibert schreef:

    >

    >

    > In hoevere ben je strafbaar als je je APK laat verlopen en

    > toch doorrijdt. Is er wettelijk wat geregeld dat je een

    > aantal maanden respijt hebt?.

    >

    > Bedankt, Huibert

  • Dirk

    Een apk keuring mag niet verlopen zijn, als je een niet apk gekeurde auto hebt ben je strafbaar.

    Wel mag je je auto 2 maanden voor de afloopdatum laten keuren waarbij de nieuwe vervaldatum gelijk blijft aan de oude.

  • Tineke

    Mijn APK loopt morgen af (11 juni). Heb gisteren de garage gebeld en een afspraak voor de keuring gemaakt voor volgende week. Volgens de eigenaar van de garage mag de keuring nog binnen een maand na de vervaldatum plaatsvinden. Daar vertrouw ik dan maar op!

  • rene

    Noemen ze klanten binding. Je bent gewoon verplicht je auto apk te laten GOED keuren voor de verval datum.

  • willem

    Ik heb ergens een artikel gelezen over dit geval. Hierin werd gesproken dat U auto gewoon verzekerd is als de apk verlopen is. Alleen als U een ongeluk maakt en het blijkt aan een technisch mankement te liggen dan kan de verzekering zich terug trekken. Persoonlijk zou ik het er niet op gokken, ze zijn tegenwoordig niet zo happig op betalen, dus als ze iets kunnen vinden waar ze er onder uit kunnen dan doen ze dat. Dus verstandig zijn en gewoon laten keuren.

  • Keurmeester

    V.R. art.4.7 Een motorrijtuig of een aanhangwagen mag gedurende twee maanden na dat het keuringsplichtig is geworden of twee maanden nadat de gelidiheidstermijn van het keuringsbewijs is verstreken op de openbaare weg STAAN. zonder dat voor het voertuig een geldig keuringsbewijs is afgegeven.

    Dit houd dus in dat je er NIET mee mag rijden!

    De verzekering keerd dus niets uit bij een ongeval.