keuring in spanje

  • S. K

    Graag informatie betreft de keuring in Spanje. Onze auto heeft Nederlandse platen , we wonen in Spanje en moet voor 31 mei gekeurd worden.

    Hoe gaat dat in zijn werk alhier?

    Ik neem aan naar een garage en laten keuren maar hoe dan verder????

  • ger of ank

    je zal even terug naar nederland moeten ,in spanje kan je hem niet laten keuren.

  • Mark van Abeelen

    …al willen ze dit in de toekomst wel mogelijk maken

  • Johan

    Pas op ongekeurd de grens over kan inbeslagname tot gevolg hebben, verzekering geld niet bij een ongekeurd voertuig dus zonder schade zo snel mogelijk en ongezien naar huis als de keuringspapieren verlopen zijn.

    Gr J.

  • Elzo

    Je kunt met je ongekeurd voertuig gewoon de Nederlandse grens over, dan mag je doorrijden tot je keuringstation.

    De WA verzekering geldt ten allentijde ook voor ongekeurde voertuigen.

    Een auto mag in Nederland 2 maand overtijd geparkeerdstaan, daarna nog de rit naar het keuringsstation.

    Johan schreef:

    >

    > Pas op ongekeurd de grens over kan inbeslagname tot gevolg

    > hebben, verzekering geld niet bij een ongekeurd voertuig dus

    > zonder schade zo snel mogelijk en ongezien naar huis als de

    > keuringspapieren verlopen zijn.

    >

    > Gr J.

  • Victor Edel

    Hola,

    is er al duidelijk over het keuren van auto's met NL kentekens in Spanje?

    Grtz,

    Vic

  • Johan

    Victor;

    Alleen in Belgie is er nu een mogelijkheid gekomen voertuigen met een Nederlands kenteken te laten keuren.

    In andere landen is een Nederlands APK controle niet mogelijk, langer dan twee maanden in een ander land rondrijden met een Nederlands kenteken is niet toegestaan.

    Niet APK goedgekeurd is na de afloopdatum keuringsbewijs direct strafbaar (boete) en een verzekering is meestal niet meer geldig bij de meeste maatschappijen (ze doen vreselijk moeilijk bij een schade).

    Gr. J.

  • frans

    waar kan ik mijn auto laten keuren in de buurt van alicante ???

    wie weet dat voor mij

  • ola

    Belgie?:)o

  • anti apkmafia

    van de RDW heb ik gehoord dat men er in Europees verband mee bezig is.

    Maar omdat wij geen multinationals zijn, staat hier geen enkele druk achter.

    Het zal dus wel nooit gebeuren, denk ik.